glavni sadržaj ove stranice | glavna navigacija
Foie gras i moralni zakon

Foie gras i moralni zakon

Da bi se dobila masna jetra, gusku treba šopati, prisilno hraniti.

Objavljeno:
02.04.2008.

Da bi se dobila dobra pašteta od gusje jetre, jetra treba biti debela. Ili kako samo značenje foie gras kaže - masna jetra. Da bi se dobila takva jetra, gusku treba šopati, prisilno hraniti. Radi se to navodno još od vremena egipatskih faraona. Ali, kako u zemljama obilja koje raspolažu viškovima hrane rastu pokreti koji se zalažu za bratstvo i jedinstvo sa životinjama, ova metoda proizvodnje gusjih jetrica postaje upitna.

I što sad? Tužna guska - dobra pašteta ili sretna guska, a paštetu zaboravimo. Moralna dilema? Da. Svatko se mora upitati i sâm naći odgovor. Ja sam ga našao. U svijetu u kojem krava daje više mlijeka nego što ga tele može popiti, u svijetu gdje naše najvažnije kultivirane biljke bez čovjeka ne mogu rasti, težak položaj u kojem su se našle te debele ptičurine kod mene ne izaziva grizodušje. A vi kako hoćete.

P.S.
Jednom je jedan moj prijatelj pitao grofa Eltza koja bi gusja jetrica bolje išla uz njegovo vino, francuska ili mađarska. "Ne tako široko, gospodine, ja ću vam reći ime seljaka iz okolice Strasbourga" - odgovori grof.

Autor slike: brady frequent traveler and eater

Autor: Željko Šatović, G.U.L.A.
Željko Šatović avatar

Pisao sam za razne novine (Polet, Jutarnji list, Globus, Studio, Playboy). Zanimaju me povijest i antropologija hrane te lov na smrčke.

Tagovi ( Što su tagovi? )

Tagiranje sadržaja jedna je od mnogih privilegija registriranih korisnika coolinarika kluba. Registrirajte se, pa da počnemo!

22 komentara

  1. Larani

    Re: Foie gras i moralni zakon

    #1
    02.04.2008., Larani
    Meni je ipak zao debele pticurine.

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 2 od 2

     

  2. cosmo2503

    Re: Foie gras i moralni zakon

    #2
    02.04.2008., cosmo2503
    Radije zaboravimo paštetu i pustimo gusku da ćeprka po dvorištu. bez šopanja, molim!

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 3 od 3

     

  3. Pingo

    Re: Foie gras i moralni zakon

    #3
    02.04.2008., Pingo
    Slažem se! :)

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 1 od 1

     

  4. monsoon

    Re: Foie gras i moralni zakon

    #4
    02.04.2008., monsoon
    k vragu i foie gras:(
    popela mi se na vrh glave…
    toliko je razvikana kao da je to nesto posebno…
    komadic masne jetre zbog koje je jedno pernato stvorenje patilo neizmjerno
    svaki dobar restoran u koji odemo ima to svjetsko cudo na jelovniku u bilo kojem obliku
    ali karma je velika…
    svi oni koji je papaju nek znaju da je puna kolesterola koji nikako nije dobar za srce pa mogu zavrsiti “nasopani” ranoraznim tabletama he, he, he

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 6 od 8

     

  5. Mato

    Re: Foie gras i moralni zakon

    #5
    02.04.2008., Mato
    Moj je stav vjerojatno poznat svima. A autor članka? Šta reći nego da je jasno kako ga, za njega očito nepostojeća moralna dilema, mučiti ili ne, ni najmanje ne dira. Šta mu onda vi,mi,ja možemo pojasniti? Žalosno.

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 6 od 6

     

  6. Re: Foie gras i moralni zakon

    #6
    02.04.2008., Gospodja-Lecter
    Više volim paštetu od ljudetine.

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 0 od 7

     

  7. cosmo2503

    Re: Foie gras i moralni zakon

    #7
    02.04.2008., cosmo2503
    I Vi ste, gđo Lecter, otvorili potpuno novi account da bi ostavili komentar!?

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 3 od 3

     

  8. irenamm

    Re: Foie gras i moralni zakon

    #8
    02.04.2008., irenamm
    kao poklon pred bozic dobila sam fino upakirani prvoklasni francuski foie gras. letio je ravno u smece! nije toliko vrijedan i nisam toliko gladna da bih svaki put kad ga zvacem imala sliku guske s crijevom nabijenim u grlo. fuj! mnoge stvari na ovom svjetu nisu potrebne i pravedne, prema tome konzumirati na osobnu odgovornost i savjest.

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 5 od 5

     

  9. Re: Foie gras i moralni zakon

    #9
    02.04.2008., Gospodja-Lecter
    Ne cosmo2503, tek počinjem tražiti ukusna jela.
    Mislim da mi neće dozvoliti da stavim recepte s finim jelima od ljudetine, pa ću morati napraviti nešto novo.

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 1 od 9

     

  10. Re: Foie gras i moralni zakon

    #10
    03.04.2008., tww
    Božesačuvaj retardiranih li komentara. Da jadna guska.
    O majkoissova.

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 0 od 4

     

  11. studena

    Re: Foie gras i moralni zakon

    #11
    03.04.2008., studena
    Nepostojeće grizodušje gospodina Šatovića ne uzimam mu za zlo, kome je zaista užitak jesti hranu koja je prepuna hormona grizodušje će zamijeniti neka boleština, dakle sve dodje na svoje.

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 5 od 5

     

  12. zsatovic

    Re: Foie gras i moralni zakon

    #12
    03.04.2008., zsatovic
    Nerado komentiram ali ispričao bi samo kratku priču o našem nehumanom ponašanju prema biljkama koje redovito zaboravljamo zbog brige o životinjama. Ovako. Zrno pšenice bi kao i svako drugo zrno željelo postati biljka. A onda dolazi čovjek. Zrno prvo sušimo pa okrutno meljemo u prah. Zatim dodajemo vodu i kvasac. Ta će gljiva raširiti tijesto ispuštajući CO2. Zatim sve to stavljamo u pećnicu da bi na paklenim temperaturama ubili sav život i u zrnu i u kvascu. Kad je pečen uzimamo u ruku nož i režemo ga. To je taj naš kruh svagdašnji. Nastao mučenjem i ubijanjem jednog zrna i jedne gljive. Nemojmo zaboraviti da i svoj život dugujemo čudu fotosinteze. A to čudo rade biljke za koje nemamo nježnih riječi dok opravdano plačemo nad sudbinom životinja. Toliko.

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 6 od 11

     

  13. una64

    Re: Foie gras i moralni zakon

    #13
    03.04.2008., una64
    Dakle, jedno zlo opravdava drugo?!?
  14. studena

    Re: Foie gras i moralni zakon

    #14
    03.04.2008., studena
    Gospodine Šatović, bilo bi bolje da ste ostali dosljedni u svom nekomentiranju :).
    Iako me, moram priznati, čitanje ovog komentara dobro zabavilo :)

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 4 od 7

     

  15. monsoon

    Re: Foie gras i moralni zakon

    #15
    03.04.2008., monsoon
    gospodine satovic
    pa vi ste smijesni:D
    molim vas procitajte jos jednom sto ste napisali:LOL

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 3 od 5

     

  16. Anam964

    Re: Foie gras i moralni zakon

    #16
    03.04.2008., Anam964
    hm…..citat:
    “Fotosinteza je proces u kojem se svjetlosna energija pretvara u kemijsku pohranjenu u organskim molekulama. Osim u biljkama, fotosinteza se obavlja i u nekim bakterijama i algama, dakle organizmima koji u svojim stanicama imaju klorofil i obično su zelene boje. Osnovni biološki “proizvodni” proces koji pokreće sav život na zemlji događa se u kloroplastima, malim organelama u citoplazmi biljnih stanica, pogonska energija je svjetlosna energija, odnosno energija sunca, a “sirovine” koje se troše su jednostavne i sveprisutne: voda i ugljični dioksid. Proizvod su složeni ugljikovi spojevi – ugljikohidrati. Svojevrstan nusproizvod ovog procesa je – kisik bez kojega na Zemlji jednostavno ne bi bilo života u obliku kakvog ga znamo.”
    izvor:: Wikipedia Znaci po ovome ispada da nam kisik nije vazan ? Ne skacite po meni molim …volim konstruktivne i argumentovane diskusije bez obzira sta volim ili ne volim !..Ovo je samo jedan drugi ugao iz kojeg se moze posmatrati Biljka!....

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 2 od 3

     

  17. Re: Foie gras i moralni zakon

    #17
    04.04.2008., Gospodja-Lecter
    Imam samo dvije riječi na komentar autora ovog teksta – kakva glupost.

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 0 od 3

     

  18. Larani

    Re: Foie gras i moralni zakon

    #18
    04.04.2008., Larani
    Dakle, dode mi na isto napraviti kruh ili zakrenuti guski vratom, zanimljivo…
  19. Anam964

    Re: Foie gras i moralni zakon

    #19
    04.04.2008., Anam964
    da, po ovome tako ispada :S
  20. Mato

    Re: Foie gras i moralni zakon

    #20
    04.04.2008., Mato
    Takvih sam se smiješnih agrumenata naslušao dosad dovoljno. Obično kada nema argumenata posegneš za nečim ovakvog tipa kao što je to učinio dotični autor teksta. No ako ga smeta reakcija na njegov tekst, ljudi koji su moralnu dvojbu razriješili na drugačiji način od njega, zašto je uopće u orginalnom tekstu pisao o moralnoj dvojbi i odluci u skladu s njom. Ako misli kako ne postoji moralna dvojba onda ju nije trebao niti spominjati. No on to očito ne misli, ali ju je razriješio na, za mene i još poneke ovdje, neprihvatljiv način. E sad ako o nečemu pišeš javno, uploadaš na javni portal, onda kvragu možeš očekivati i komentare na isti. Ne moraju valjda oni uvijek biti pohvalni, zar ne?
    I btw nije baš potpuna istina kako poljoprivredne kulture ne mogu rasti bez čovjekove pomoći. No to je sad već neka sasvim druga priča.

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 4 od 4

     

  21. Re: Foie gras i moralni zakon

    #21
    05.04.2008., Gospodja-Lecter
    Da, to je posve druga priča, no kako se oni moraju nekako opravdati a nemaju kako, govore besmislice. Još će me uvjeriti da jedu meso radi preživljavanja a ne hedonizma! (histerično se smijem)

    Broj korisnika kojima je ovaj
    komentar koristan: 0 od 3

     

  22. Latina

    Re: Foie gras i moralni zakon

    #22
    prije 23 dana, 14h, Latina
    Meni je isto zao guske, ali ne mogu reci da nisam jela foie gras. No zao mi je i pileta i teleta, pa opet jedem njihovo meso. Znam da nije opravdanje, ali covjek cesto ne misli odakle je to sto jede doslo. Ja je nisam neki veliki ljubitelj, smatram je prerazvikanom i kao sto je monsoon rekla na jelovniku je u svakom boljem restoranu. Ponekad mi ti jelovnici idu na zivce jer uvijek zele imati nesto posebno, sto cesto nije uopce ukusno, kao npr. golublje srce, sam
    miris odbija.
    Na zalost, moj zarucnik je obozava tako da je i sama ponekad spremim.
    Komentar o usporedjivanju biljaka i zivotinja zaista nije na mjestu.

povratak na vrh

Komentiranje je jedna od mnogih privilegija registriranih posjetioca. Registrirajte se, besplatno je!

Klub Coolinarika

Cool Chef

roler avatarroler
Slavonski Brod, Hrvatska

Maštovita jela za odrasle i djecu njena su specijalnost. Od svih recepata najviše se ističu slastice, a ideja za palačinke zaista joj ne nedostaje. Tako je osim titule Cool Chefa zavrijedila i titulu kraljice palačinki :-)

glavni sadržaj ove stranice | glavna navigacija