S voćem i povrćem protiv moždanog udara
- Objavljeno:
- 26.06.2006.
Konzumiranje pet i više porcija voća i povrća na dan može smanjiti rizik od moždanog udara za čak 26%, pokazalo je istraživanje provedeno na University of London.
Tzv. "pet na dan" (five a day), poruka koja se odnosi na konzumiranje pet porcija voća i povrća na dan, dobro je poznata, ali se u društvu nije ukorijenila, tako da prijašnja istraživanja pokazuju da ljudi u zemljama u razvoju konzumiraju oko tri takve porcije na dan.
Rezultati ovog istraživanja pokazali su da su ljudi koji su jeli između tri i pet porcija voća i povrća dnevno imali za 11% niži rizik od pojave moždanog udara, a oni koji su konzumirali pet i više porcija dnevno imali su za čak 26% niži rizik od pojave moždanog udara u odnosu na ljude koji su konzumirali manje od tri porcije voća i povrća na dan. Pozitivni, zaštitni učinci ovakvog tipa prehrane temelje se na sastojcima kojima voće i povrće obiluje, a to su prvenstveno visok udio kalija (koji djeluje na sniženje krvnog tlaka), folne kiseline, dijetalnih vlakana i antioksidansa. Zdravstveni učinci na ljudski organizam ovise i o međusobnom djelovanju svih nutritivnih i nenutritivnih komponenata iz voća i povrća.
Dobiveni rezultati dovoljno su jak argument kojim se treba ohrabriti javnost na konzumiranje dovoljne količine voća i povrća. U svrhu što uspješnijeg promoviranja zdravih prehrambenih navika, trebaju se povezati sve državne institucije: zavodi za zdravstvo, lokalna vlast, škole, prehrambena industrija i mediji.
Izvor: www.nutraingredients.com
