Mediteranska prehrana smanjuje srčane bolesti
- Objavljeno:
- 27.07.2006.
Mediteranska prehrana ima zaštitni utjecaj koji smanjuje rizik od nastanka srčanih bolesti i pomaže ljudima sa srčanim problemima, pokazuje grčka studija koja je objavljena u časopisu Nutrition pod nazivom Greek Study of Acute Coronary Syndrome.
Mediteranska prehrana obiluje voćem, povrćem, maslinovim uljem i ribom. Mnoge studije već su povezale mediteransku prehranu sa smanjenim rizikom od nastanka srčanih bolesti, nekih oblika raka i gojaznosti.
Grčka studija provedena je na 2 172 pacijenta (76% muškaraca), koji su bili hospitalizirani s infrakcijom miokarda i anginom pectoris, te je putem polu-kvantitivnog upitnika o prehrani ispitana razina njihove "privrženosti" mediteranskoj prehrani. Rezultati su pokazali da je slabija primjena mediteranskog načina prehrane bila povezana s mlađim pacijentima, pušačima ili pacijentima koji su u obiteljskoj povijesti bolesti imali pojavu srčano-krvožilnih bolesti.
Rezultati ove studije znanstveno su pridonijeli prijašnjim studijama na tu temu i dali doprinos mediteranskom načinu prehrane, koji ima blagotvoran utjecaj na zdravlje, uključujući i akutni srčani sindrom (ACS), poručuju istraživači.
Izvor: www.nutraingredients.com
