Maslinovim uljem protiv čira na želucu

Maslinovim uljem protiv čira na želucu

Maslinovo ulje nije samo odlično za srce, već i za želudac.

Objavljeno:
18.04.2007.

Ova španjolska studija objavljena u časopisu Journal of Agricultural and Food Chemistry pokazala je da extra-djevičansko maslinovo ulje ne samo da može spriječiti nastanak, nego može i izliječiti infekcije uzrokovane bakterijom Heliobacter pylori, koja godišnje uzrokuje milijune slučajeva gastritisa i razvoj peptičnog ulkusa (čira).

Maslinovo ulje jedinstveno je po svom sastavu i jedno je od malobrojnih jestivih ulja s tako visokim sadržajem polifenolnih sastojaka, međutim za razliku od nekih drugih namirnica (npr. vina, zelenog čaja, soka od brusnica...) koje dokazano inhibiraju rast H. pylori, do sada nisu bila ispitivana takva antibakterijska svojstva kod maslinova ulja.

Preliminarni rezultati laboratorijskih testova pokazali su da antioksidativne odnosno polifenolne komponente iz maslinovog ulja djeluju učinkovito (antibakterijski) protiv nekih sojeva bakterije H. pylori, čak i u jako kiselim uvjetima želučanog soka. Točnije maslinovo ulje djeluje antibakterijski na osam sojeva H. pylori od kojih su tri otporne na djelovanje antibiotika. Ovi rezultati otvaraju mogućnosti da bi se extra-djevičansko maslinovo ulje moglo koristiti kao kemoprotektivno sredstvo u liječenju čira pa čak i raka želuca, ali njegovu bioaktivnost treba još u budućnosti potvrditi u uvjetima "in vivo" odnosno u humanim kliničkim studijama, poručuju istraživači. Ako i buduće studije potvrde rezultate, uvođenje maslinovog ulja u prehranu moglo bi pomoći u liječenju i prevenciji nastanka čira na želucu.

Bez obzira na rezultate budućih studija, ljekovitost maslinovog ulje je neosporna. Ugodna i jedinstvena aroma maslinovog ulja nezaobilazna je u svim jelima mediteranskog podneblja, a ljekovite tvari dokazano preventivno djeluju protiv razvoja srčanožilnih bolesti i ateroskleroze, nekih vrsta raka, žučnih kamenaca.... što su sve više nego dovoljni razlozi da ga što češće uključimo u svakodnevnu prehranu. A pogotovo ono domaće, hladno prešano!

Izvor: Journal of Agricultural and Food Chemistry

Autor: Andreja Strelec Dučak
Andreja Strelec Dučak avatar

Bavim se sadržajima koji su vezani uz hranu, prehranu i zdravlje s naglaskom na dječje teme. Pitanja i prijedlozi Coolinaričara inspiriraju me u radu. :)