Dijetetska vlakna smanjuju upalu

Objavljeno:
09.05.2006.

Ljudi koji jedu hranu bogatu dijetetskim vlaknima imaju značajno nižu razinu proteina (CPR) koji je povezan s nastankom upalnih procesa, dijabetesa i srčanih bolesti, zaključak je studije provedene na University of Massachusetts, koja podupire tvrdnju da treba konzumirati namirnice bogate vlaknima. Od dijabetesa u Europi trenutno boluje 19 milijuna ljudi, a predviđa se da će 2030. godine od njega bolovati oko 26 milijuna ljudi. Bolesti srca i krvnih žila uzrok su smrtnosti u 50% slučajeva.

Ova velika studija trajala je jednu godinu, u njoj je sudjelovalo preko 500 ispitanika, a za mjerenje prosječnog unosa ugljikohidrata, proteina, masti i vlakana koristila se metoda 24-satnog ispitivanja. Koncentracija proteina (CPR) bila je za 63% niža kod ispitanika koji su konzumirali puno hrane bogate dijetetskim vlaknima. Netopiva vlakna bila su povezana sa 68% nižom razinom CPR proteina, a topiva vlakna su bila povezana s 42% nižom razinom CPR. Mehanizam kojim dijetalna vlakna reduciraju upalne procese još nije potpuno jasan iako se smatra da dijetetska vlakna mogu reducirati oksidaciju masti te smanjiti oksidativni stres. Drugo objašnjenje je da dijetalna vlakna djeluju kao probiotici, poboljšavajući uvjete za rast dobrih bakterija u probavnom kanalu, pozitivno djelujući na zdravlje crijeva i štiteći od upalnih procesa.

Ova studija naglašava da prehrana bogata dijetalnim vlaknima igra ulogu u smanjenju simptoma upale, bolesti srca i krvnih žila te dijabetesa. Rezultati podržavaju dosadašnje prehrambene vodiče koji preporučaju konzumaciju 20 do 35 g vlakna na dan, uključujući topiva i netopiva vlakna zajedno.

Izvor: www.foodnavigator.com

Autor: Andreja Strelec Dučak
Andreja Strelec Dučak avatar

Bavim se sadržajima koji su vezani uz hranu, prehranu i zdravlje s naglaskom na dječje teme. Pitanja i prijedlozi Coolinaričara inspiriraju me u radu. :)