andreja članak 24.03.2006.

Zeleni čaj može zaštititi od Alzheimera

Ispijanjem više od dvije šalice zelenog čaja dnevno može se smanjiti rizik od bolesti demencije mozga za 50%, objavila je japanska studija.

Zeleni čaj dobar je izvor katehina, koji igraju važnu ulogu u zdravlju srca i krvnih žila, u oralnom zdravlju i kod gubitka tjelesne težine. Katehin se u zelenom čaju nalazi u količini od 67, 5 mg na 100 ml, a u crnom čaju ga ima samo 15, 5 mg na 100 ml. Od katehina je posebno važan spoj epigalokatehin – galat (EGCG).

U japanskom istraživanju analizirana je konzumacija šest vrsta pića, zelenog i oolong čaja, kave, Cole, juicea i 100%-og voćnog soka, na 1 003 ispitanika prosječne dobi od 74 godine. Analiza je napravljena putem upitnika koji je obuhvatio 55 različitih vrsta namirnica, a kognitivne funkcije su testirane mini-mentalnim (MMSE) testom.

Nakon statističke analize, podaci su pokazali da ljudi koji piju više od dvije čaše zelenog čaja na dan imaju za 50% manju mogućnost oštećenja kognitivnih funkcija, u usporedbi s ispitanicima koji su pili manje od tri šalice čaja tjedno.

Ovo istraživanje predstavlja i dobre vijesti za tržište čaja i čajnih ekstrakata, koje vrijedi preko 790 milijuna eura.

Izvor: www.nutraingredients.com