andreja andreja članak 07.07.2006.
Akcije

Mliječni međuobroci za zdravlje

mlijeko
Prema novoj studiji provedenoj na Baylor College of Medicine, roditelji koji su zabrinuti za zdravlje kostiju svojih kćeri mogu taj problem riješiti razboritim odabirom njihovih međuobroka.


Ovo je jedna od prvih studija koja je pokazala da postoji povezanost između zdravlja kostiju i prehrambenih navika iz djetinjstva koje su ustanovljene u ranoj dobi. Studija je pratila 180 petogodišnjakinja i testirala utječu li prehrambene navike majki vezane uz konzumiranje slatkih napitaka i mlijeka na prehrambene navike njihovih kćeri. Rezultati su objavljeni u prestižnom časopisu American Journal of Clinical Nutrition.

Pokazalo se da je rutina ispijanja napitaka kod obroka i međuobroka primarni pokazatelj prehrambenih navika djevojčica. Iako su sve djevojčice u dobi starijoj od devet godina konzumirale više zaslađenih napitaka, djevojčice čije su majke imale naviku pijenja mlijeka za međuobrok i dalje su konzumirale značajne količine mlijeka i dobivale dovoljno kalcija. Djevojčice koje su redovito konzumirale oko 390 ml mlijeka dnevno, čime su zadovoljile dnevne potrebe za kalcijem, imale su i bolje rezultate kod mjerenja zdravlja kostiju na kraju petogodišnje studije.

Preporuka istraživača je da se djeci koja iz nekog razloga ne žele piti mlijeko u međuobrocima ponudi zamjenska hrana bogata kalcijem (npr. kalcijem oplemenjeno sojino mlijeko, suplementiran narančin sok, sir, jogurt, kiselo mlijeko i drugi mliječni proizvodi), tako da ona postane dio svakodnevne prehrambene rutine, čime se smanjuje rizik od deficita kalcija.

Izvor: www.kidsnutrition.org