glavni sadržaj ove stranice | glavna navigacija

Mediteranska prehrana štiti od bolesti krvnih žila

Objavljeno:
19.05.2006.

Talijansko istraživanje pokazalo je da mediteranska prehrana, koja obiluje maslinovim uljem, svježim voćem i vitaminom E, smanjuje rizik od nastanka bolesti krvnih žila, poput upale vena, ateroskleroze, pa čak i tromboze.

Istraživanje je provedeno na 1 251 ispitaniku, prosječne dobi od 68 godina i to putem EPIC (European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition) upitnika.

Rezultati istraživanja pokazuju da su tri faktora povezana sa smanjenjem rizika od nastanka bolesti krvnih žila. Dnevni unos masnoća biljnog porijekla, prvenstveno maslinovog ulja, u dozi od 34 grama ili više, smanjio je rizik od bolesti krvnih žila za više od 60%. Visoka razina HDL kolesterola također je povezana sa smanjenim rizikom (za svakih 10 miligrama po decilitru rizik od bolesti krvnih žila smanjio se za 24%). Unos vitamina E u dozi od 7,7 miligrama dnevno smanjio je rizik od nastanka bolesti krvnih žila za značajnih 63%. Vitamin E ima antiaterosklerozni učinak zahvaljujući svojim antioksidativnim i protuupalnim svojstvima.

Rezultati ovog istraživanja, objavljeni u časopisu Atherosclerosis, pokazuju da starije osobe koje konzumiraju veće količine biljnih masnoća, posebno maslinovog ulja i vitamin E, rjeđe obolijevaju od bolesti krvnih žila.

Izvor: www.nutraingredients.com

Autor: Andreja Strelec Dučak
Andreja Strelec Dučak avatar

Bavim se sadržajima koji su vezani uz hranu, prehranu i zdravlje s naglaskom na dječje teme. Pitanja i prijedlozi Coolinaričara inspiriraju me u radu. :)

Tagovi ( Što su tagovi? )

Tagiranje sadržaja jedna je od mnogih privilegija registriranih korisnika coolinarika kluba. Registrirajte se, pa da počnemo!

Komentari

Komentiranje je jedna od mnogih privilegija registriranih posjetioca. Registrirajte se, besplatno je!

Klub Coolinarika

Cool Chef

monchislava avatarmonchislava
Zagreb, Hrvatska

Svojim maštovitim i raznovrsnim receptima, fantastičnim slikama i zaraznim optimizmom, monchislava je osvojila titulu Cool Chefa za lipanj. Sve čestitke!

glavni sadržaj ove stranice | glavna navigacija