glavni sadržaj ove stranice | glavna navigacija

Jaja za doručak smanjuju gojaznost

Objavljeno:
28.06.2006.

Započeti dan doručkom od jaja umjesto doručkom od nekih drugih namirnica (npr. bijelog peciva, žitarica...) iste kalorijske vrijednosti, povećava mogućnost smanjenja tjelesne težine kod gojaznih ljudi, pokazuje studija objavljena u Journal of the American College Nutrition. U usporedbi s jednako kaloričnim doručkom, doručak od jaja daje veći osjećaj sitosti. Jaja imaju 50% veći indeks sitosti nego klasični doručak od npr. žitarica.

U studiji je ispitan utjecaj doručka od jaja, koji se sastojao od kajgane (pripremljene od dva jaja), dvije kriške tosta i žličice niskokaloričnog voćnog namaza, na 30 gojaznih žena u razdoblju od 36 sati nakon konzumiranja. Za doručak kontrolne grupe ispitanika uzeto je pecivo, dvije žličice krem sira i niskomasni jogurt u količinama koje su osigurale istu kalorijsku vrijednost kao i doručak od jaja. Sitost je mjerena pomoću dva upitnika: Fullness Questionnaire i State-Trait Food Cravings Questionnaire.

Ispitanici koji su konzumirali doručak od jaja imali su višu razinu sitosti i konzumirali su 164 kalorije manje tijekom ručka, odnosno 400 kalorija manje 36 sati nakon konzumacije jaja, za razliku od ispitanika kontrolne grupe. Razlog sitosti ispitanika koji su jeli jaja vezan je za visoki sadržaj proteina u jajima, kao i kalorijska vrijednost masti, koje je doručak od jaja imao u većoj količini od kontrolnog.

U trenutnom stanju gojaznosti, 400 kalorija manje na dan ima značajan utjecaj na zdravlje, a za običan doručak od jaja nije potreban veliki trud i ne košta puno, poručuju istraživači.

Izvor: www.nutraingredients.com

Autor: Andreja Strelec Dučak
Andreja Strelec Dučak avatar

Bavim se sadržajima koji su vezani uz hranu, prehranu i zdravlje s naglaskom na dječje teme. Pitanja i prijedlozi Coolinaričara uvijek me iznova inspiriraju u radu.

Tagovi ( Što su tagovi? )

Tagiranje sadržaja jedna je od mnogih privilegija registriranih korisnika coolinarika kluba. Registrirajte se, pa da počnemo!

1 komentar

  1. cosmo2503

    Re: Jaja za doručak smanjuju gojaznost

    #1
    29.01.2008., cosmo2503
    Interesantno, pamtim dijetu klinike Mayo, vjerovatno iz sedamdesetih, možda i šezdesetih, doručak se počinjao sa 3 kuhana jaja i to svaki dan. Naravno, da je konzumiranje 21 jajeta sedmično pretjerano, tako je i ova dijeta, kao i svi trendovi trajala određeno vrijeme prije nego je “prohujala s vihrom”...
    No, istraživanje i saznanja imaju smisla.

povratak na vrh

Komentiranje je jedna od mnogih privilegija registriranih posjetioca. Registrirajte se, besplatno je!

Klub Coolinarika

Cool Chef

roler avatarroler
Slavonski Brod, Hrvatska

Maštovita jela za odrasle i djecu njena su specijalnost. Od svih recepata najviše se ističu slastice, a ideja za palačinke zaista joj ne nedostaje. Tako je osim titule Cool Chefa zavrijedila i titulu kraljice palačinki :-)

glavni sadržaj ove stranice | glavna navigacija