Veće količine češnjaka u prehrani mogu smanjiti razinu kolesterola i olakšati "breme" koje sa sobom nose srčane bolesti i bolesti krvnih žila, koje uzrokuju 50% svih smrti u Europi.
Istraživači su ispitivali utjecaj različitih doza suplemenata komercijalnog češnjaka na prehranu bogatu kolesterolom u laboratorijskih štakora. Istraživanja su rađena "in vitro" i "in vivo". Podaci istraživanja potvrdili su da komercijalni češnjak posjeduje hipolipidemična, antioksidativna i antikoagulacijska svojstva, koja ovise o dozi češnjaka. U eksperimentu "in vivo" rezultati dobiveni suplementiranjem štakora češnjakom u dozi od 500 mg/kg tjelesne težine, uz prehranu bogatu kolesterolom, u razdoblju od 4 tjedna pokazali su da ta doza pokazuje najveće dobrobiti, tj. povećava vrijeme zgrušnjavanja krvi i antioksidativni kapacitet, smanjuje ukupni i LDL kolesterol i ukupni kolesterol u jetri. Ostale doze češnjaka kojima su uz prehranu bogatu kolesterolom suplementirani štakori bile su: 750 mg češnjaka/ kg tjelesne težine i 1 000 mg češnjaka/ kg tjelesne težine.
Napomena istraživača, čije je istraživanje objavljeno u Journal of Agricultural and Food Chemistry, jest da su ovi rezultati dobiveni animalnom studijom i da se ne mogu automatski primijeniti na ljude bez dodatnih kliničkih istraživanja.
Nema komentara…